Najmłodsze klasy wróciły do nauki stacjonarnej, wraz z ich powrotem rozpoczęliśmy również kontynuację zajęć z gimnastyki korekcyjnej. Celem tych zajęć jest skorygowanie wad postawy poprzez ćwiczenia. Jest to profilaktyka i korekta zaburzeń statyki ciała i schorzeń kostno-stawowych, zwiększenie wytrzymałości organizmu, siły mięśni oraz kształtowanie i utrwalanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy. Bardzo ważną rolę w gimnastyce korekcyjnej pełnią też ćwiczenia oddechowe rozwijające klatkę piersiową, płuca oraz poprawiające krążenie i dotleniające organizm.
W naszej szkole prowadzone zajęcia mają na celu nie tylko korekcję istniejących wad, ale również to by dzieci z radością w przyszłości podejmowały aktywność fizyczną, by ruch służył nie tylko ich zdrowiu, ale dostarczał im również dużo radości. Indywidualnie podchodzimy do każdego dziecka. Ćwiczenia dobierane są do wady postawy dziecka i jego możliwości. Uczestnikami zajęć są uczniowie klas 2 i 3. Grupy korekcyjne liczą maksymalnie 4-5 osób. Dodatkowo staramy się odpowiednio dobranymi ćwiczeniami poprawiać zdolności zapamiętywania, koncentracji uwagi, spostrzegawczości u dzieci oraz rozbudzić zainteresowanie do aktywności. Sprzyja to poprawie wyników w nauce i ułatwia start w szkole. Profilaktyka i odpowiednia terapia pomagają utrzymać prawidłową postawę, wyeliminować jej wady, a także zapewnić dziecku prawidłowy rozwój. Uczniowie chętnie i z zapałem wrócili na zajęcia gimnastyki korekcyjnej.
Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI) to największa coroczna akcja na rzecz bezpieczeństwa dzieci w Internecie. W tym roku DBI wypada we wtorek 9 lutego i jest organizowany pod hasłem "Razem dla lepszego Internetu!".
Zachęcamy dzieci, młodzież i dorosłych do wspólnego działania na rzecz tego, by Internet był coraz lepszym i bezpieczniejszym miejscem dla wszystkich, a w szczególności dla dzieci i młodzieży.
Czytaj więcej: Dzień Bezpiecznego Internetu - Razem dla lepszego Internetu!
19 stycznia 2021r. w Publicznej Szkole Podstawowej nr 5 odbył się etap miejski Wojewódzkiego Konkursu Polonistycznego. Naszą szkołę reprezentowało czworo uczniów: Artur Janus z kl.7f, Julia Adamów z kl.8a, Martyna Stolarek z kl.8d, Karolina Zwarycz z kl.8d.
Wszyscy bardzo dobrze poradzili sobie z zadaniami konkursowymi. Zajęli kolejno miejsca: 1, 4 i 6. Aby przejść do etapu wojewódzkiego, uczeń musiał zdobyć co najmniej 85% punktów możliwych do zdobycia. To udało się dwojgu uczniom ex eaquo, zdobyli 88% punktów. Są to: Artur Janus i Martyna Stolarek. Oboje będą reprezentować Nasze Miasto w kolejnym etapie Konkursu.
Zachęcamy do udziału w międzynarodowym konkursie w języku angielskim.
EF Challenge to konkurs, który daje uczniom przestrzeń do dyskusji na temat pozytywnych zmian społecznych i pozwala zabrać głos w sprawach, które mają znaczenie.
Tegoroczny temat to: What does 'opening the world' mean to you?
Nagraj swoją wypowiedź i wygraj wyjazd do Nowego Jorku, gdzie weźmiesz udział w Youth Leadership Forum i odwiedzisz Organizację Narodów Zjednoczonych (sierpień 2021).
W dniach 10-12-13 listopada dla uczniów szkoły podstawowej odbywał się poprzez platformę internetową XV Ogólnopolski Konkurs Informatyczny "BÓBR". W tym roku w naszej szkole w konkursie wzięło udział 37 osób. We wtorek zadania konkursowe rozwiązywali uczniowie klas VII i VIII, w czwartek uczniowie klas IV-VI, a w ostatnim dniu z zadaniami zmagali się najmłodsi uczestnicy konkursu - uczniowie klas I-III.
Nie wszystkie zadania były proste, czasem trzeba było mocno pomyśleć, żeby znaleźć dobrą odpowiedź. Za dobre odpowiedzi uczeń zdobywał punkty, a za złe - punkty tracił (można też było nie udzielić odpowiedzi na dane pytanie).
Znamy już wyniki konkursu. Na szczególne uznanie zasługują najmłodsi uczestnicy – Skrzaty. Aż 8 z nich zajęło wysokie miejsca w skali ogólnopolskiej. Oto wyniki:
Czytaj więcej: Wyniki Ogólnopolskiego Konkursu Informatycznego BÓBR